voreioaigaiotv.gr

Χίος: Φιλόδοξη αρχιτεκτονική πρόταση ανάπλασης περιμετρικά Δημοτικού Κήπου

Chios Kipos Perimetrika Maketa 2nov23 1024x542
Κοινοποίηση

Μια φιλόδοξη αρχιτεκτονική πρόταση παρουσίασε σήμερα η νυν Δημοτική Αρχή Χίου, για το μέλλον της πόλης και συγκεκριμένα του χώρου περιμετρικά του Κήπου.
Με στόχο η ανάπλαση του Δημοτικού Κήπου να συνεχίσει και να γίνει ενσωμάτωση των χώρων περιμετρικά, με την είσοδο από το ύψος του Δημαρχείου μέχρι την έξοδο από την πλατεία Ανδρέα Παπανδρέου, παρουσιάστηκε το σχέδιο από τις ειδικές συμβούλους Δημάρχου- αρχιτέκτονες, Ευγενία Μαρίνη και Αννα Μπενέτου.

Με στόχο να δοθεί χώρος ειδικά στους πεζούς αλλά και σε ευέλικτα μέσα μεταφοράς (ποδήλατα, πατίνια, ηλεκτρικά αυτοκίνητα, mini-bus), το σχέδιο της παρούσης Δημοτική Αρχής δεν περιλαμβάνει αντιδρόμηση, αλλά ήπια κυκλοφορία των οχημάτων, που θα πρέπει να κινούνται σε ένα ρεύμα, με 20 χιλιόμετρα την ώρα και χωρίς στάσεις.
Οι θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης θα είναι περιορισμένες στο ύψος του Δημοτικού Κήπου απέναντι από τον Οίκο Ναύτου και με πολύ συγκεκριμένες θέσεις για στάση λίγων λεπτών, όπως μπροστά από το Δημαρχείο και το Ομήρειο Πνευματικό Κέντρο.

Θα χρησιμοποιηθούν κυβόλιθοι και υλικά που θα δένουν με την ανάπλαση του Δημοτικού Κήπου, μεγαλύτερα πεζοδρόμια και ανάδειξη των μνημείων γύρω από τον κήπο, όπως το χώρο που βρίσκεται το άγαλμα του μητροπολίτη Πλάτωνα, το μνημείο των σφαγιασθέντων του 1822, οι κρήνες των Αβδούλ Χαμήτ (απέναντι από το Βυζαντινό Μουσείο) και Μελέκ Πασά (στο ύψος του Εργατικού Κέντρου).
Κατά την άποψη του νυν Δημάρχου Σταμάτη Κάρμαντζη, η μελέτη μπορεί να ενταχθεί για χρηματοδότηση στο ΕΣΠΑ. «Εμείς τολμήσαμε με πράξη», σημείωσε ο κ. Κάρμαντζης λέγοντας ότι έτσι βλέπουν το μέλλον της πόλης, που μένει να δούμε πως θα το υποδεχτεί η Νέα Δημοτική Αρχή Γιάννη Μαλαφή.

Απουσία κυκλοφοριακής μελέτης
Και αυτό γιατί από την παρούσα πρόταση απουσιάζουν οι υποστηρικτικές μελέτες που από τις κ.κ. Μαρίνη και Μπενέτου χρειάζεται να γίνουν και συγκεκριμένα κυκλοφοριακή και συγκοινωνιακή μελέτη. Γιατί βεβαίως η πρόταση είναι να αξιοποιηθεί ο περιφερειακός δρόμος, αλλά πως θα γίνεται η είσοδος στην πόλη όταν δεν έχει ολοκληρωθεί το δίκτυο των κάθετων δρόμων και πιθανότατα χρειάζεται να αναπτυχθούν και άλλοι περιφερειακοί δρόμοι στάθμευσης. Πως θα αντιμετωπίζονται προβλήματα κυκλοφοριακής συμφόρησης όταν τα οχήματα θα αναγκάζονται να μειώνουν αισθητά ταχύτητα και να κινούνται σε μία λωρίδα. Επίσης τι θα γίνει με τις θέσεις παρκαρίσματος που σήμερα χρησιμοποιούν οι μόνιμοι κάτοικοι γύρω από την πλατεία αλλά και με την πιάτσα των ταξί στον πλάτανο (απέναντι από το Βυζαντινό Μουσείο) που προτείνεται να φύγει.
Η αρχιτεκτονική πρόταση προβλέπει επίσης να υπάρχει μια σύνδεση της Αρχής της Απλωταριάς με την είσοδο του Κάστρου, την Porta Maggiore. Να μπορεί δηλαδή ο περιπατητής να οδηγείται από το ένα σημείο στο άλλο, με τη χρήση των κατάλληλων υλικών.
Στην παρατήρηση ότι η πρόταση θυμίζει το… Μεγάλο Περίπατο της Αθήνας, επισημάνθηκε από την κυρία Μαρίνη ότι εκεί το θέμα ήταν περισσότερο επικοινωνιακό ενώ μας θύμισαν τις αντιδράσεις που υπήρχαν για την πεζοδρόμηση ης οδού Απλωταριάς που σήμερα όλοι ευχαριστιόμαστε την βόλτα στην «μικρή Ερμού».
Μόνο που με κλείσιμο της Απλωταριάς επιβαρύνθηκαν οι δύο άλλοι δρόμοι, (προκυμαία και οδός Βενιζέλου). Τώρα το ερώτημα είναι ποιες περιοχές θα εκτονώνουν την κατάσταση εφόσον παρατηρείται κυκλοφοριακή συμφόρηση στο κέντρο. Ερωτήματα και θέματα που καλείται η Νέα Δημοτική Αρχή να τα απαντήσει.
Αγνωστο είναι αν θα υπάρξει συνάντηση μεταξύ του νυν και του νέου Δημάρχου για ενημέρωση επί των έργων και μελετών. Όπως είπε πάντως ο νυν Δήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών Γιάννης Ξενάκης, ήδη έχει υπάρξει συνάντηση του νέου Δημάρχου κ. Μαλαφή και του πιθανού νέου αντιδημάρχου Τεχνικών Υπηρεσιών με τον ίδιο.

«Γκρίζα ζώνη»

Εν τω μεταξύ αναπάντητο έμεινε το ερώτημα ποιος και πότε θα φτιάξει την… γκρίζα ζώνη, επί της οδού Μαρτύρων, μεταξύ των δημοτικών κτηρίων και του κτηρίου του Εργατικού Κέντρου Χίου όπου οι ράμπες είναι μη λειτουργικές και που η σημερινή μεσημεριανή μπόρα έδειξε ότι μαζεύει και νερό, κάνοντας έτσι την κίνηση ατόμων που χρήζουν βοήθεια, μικρών και μεγάλων, πολύ δύσκολη!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ

Γάμος ομόφυλων ζευγαριών – Δημήτρης Κουτσούμπας: Δεν θα δώσουμε άλλοθι στην κυβέρνηση

Επιδότηση σε νέα γραμμή Βόλου-Σποράδων-Μυτιλήνης, ζητά ο Ο.Λ.Β.

Στ. Κασσελάκης για σχόλιο Μουτζούρη: Η σύγχρονη Ελλάδα του αύριο θα νικήσει το μίσος – Η απάντηση του Περιφερειάρχη Βορείου Αιγαίου